Postup pri sťažnostiach a petíciách
Všetky náležitosti, týkajúce sa sťažností a petícií upravuje interný predpis 4/2018:
Ako mám postupovať
Vytvorte podanie a pošlite nám ho spôsobom, ktorý preferujete:
Elektronicky
Najskôr si stiahnite formulár sťažnosti (nachádza sa v časti Tlačivá). Na vypísanie tlačiva použite bezplatný program Adobe Reader. Vyplnený formulár nahrajte ako prílohu formulára Všeobecná agenda na portáli slovensko.sk (na portál sa musíte prihlásiť). Vyplnený formulár žiadosti vo formáte pdf podpíšte svojim podpisovým certifikátom na občianskom preukaze (mandátnym certifikátom ak konáte z poverenia právnickej osoby). Pripojte ďalšie prílohy, ktoré chcete poslať spolu so žiadosťou. V prípade petície postupujte primerane; elektronicky podpisuje len odosielateľ petície.
Písomne
Vyplnený formulár sťažnosti/petíciu s prílohami zašlite listom na adresu mestská časť Bratislava-Dúbravka, Žatevná 2, 844 02 Bratislava.
Osobne
Vyplnený formulár sťažnosti/petíciu s prílohami odovzdajte v podateľni miestneho úradu na Žatevnej 4 počas úradných hodín.
Priebeh spracovania podania
Podateľňa Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Dúbravka prijme Vaše podanie, vytvorí registratúrny záznam v rámci registratúrneho denníka a pridelí ho na vybavenie prednostovi miestneho úradu. Za evidenciu, vybavenie podania a sledovanie lehoty na vybavenie zodpovedá poverený zamestnanec kancelárie starostu.
Pri vybavovaní postupuje v zmysle interného predpisu 4/2018.
Sťažnosti
Sťažnosťou je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorým sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou mestskej časti, alebo poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti mestskej časti.
Pri vybavovaní sťažností miestny úrad dodržiava lehoty podľa § 13 zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach, a to:
- miestny úrad je povinný vybaviť sťažnosť do 60 pracovných dní od doručenia,
- ak je sťažnosť náročná na prešetrenie, môže prednosta miestneho úradu predĺžiť lehotu pred jej uplynutím o 30 pracovných dní. Miestny úrad oznámi predĺženie lehoty sťažovateľovi bezodkladne, písomne, s uvedením dôvodu.
petície
Petíciou sa rozumie každá žiadosť, návrh alebo sťažnosť vo veciach verejného záujmu alebo iného spoločenského záujmu doručená mestskej časti a ktorá spĺňa zákonné náležitosti určené zákonom č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov.
Pri vybavovaní petícií miestny úrad dodržiava zákon číslo 29/2015 Z. z., ktorým sa dopĺňa zákon č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov, a ktorým sa dopĺňa zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov:
- miestny úrad je povinný prešetriť a vybaviť petíciu do 30 pracovných dní od doručenia,
- ak nie je možné petíciu vybaviť v tejto lehote, miestny úrad písomne oznámi osobe, ktorá petíciu podala, že bude vybavená v lehote ďalších 30 pracovných dní.
Dátum zverejnenia: 17.11.2015
Dátum poslednej aktualizácie: 27.06.2025