Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

7. mája 2025
Meniny má Monika

Potvrdenie veku stavby

Podľa akých predpisov

  • Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov (stavebný zákon);
  • Vyhláška č. 453/2000 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia stavebného zákona;
  • Vyhláška č. 532/2002, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o všeobecných technických požiadavkách na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohyby a orientácie.

Správne poplatky/sadzby dane

Vyhotovenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií, registrov listín a zo spisov alebo súkromných spisov v úradnej úschove, za každú aj začatú stranu – 2 EURÁ

Potrebné doložiť

  • Žiadosť o vydanie potvrdenia veku stavby (4,4 MB, pdf);
  • Splnomocnenie na zastupovanie, ak je žiadosť podaná prostredníctvom zástupcu;
  • Kópia listu vlastníctva;
  • Čestné vyhlásenie, že žiadateľ nedisponuje a ani nemá vedomosť o existencii verejnej listiny, ktorá preukazuje dátum kolaudovania, resp. odovzdania do užívania stavby (u stavieb pred rokom 1976);
  • Kolaudačné rozhodnutie;
  • Snímka z katastrálnej mapy.

Ako mám postupovať

Pošlite nám žiadosť spôsobom, ktorý preferujete:

  • Elektronicky
    Najskôr si stiahnite formulár žiadosti (nachádza sa v časti Tlačivá). Na vypísanie tlačiva použite bezplatný program Adobe Reader. Vyplnený formulár nahrajte ako prílohu formulára Všeobecná agenda na portáli slovensko.sk (na portál sa musíte prihlásiť). Vyplnený formulár žiadosti priložte ako prílohu a podpíšte ju svojim podpisovým certifikátom na občianskom preukaze (mandátnym certifikátom ak konáte z poverenia právnickej osoby). Pripojte ďalšie prílohy, ktoré chcete poslať spolu so žiadosťou.
  • Písomne
    Vyplnený formulár s prílohami zašlite listom na adresu mestská časť Bratislava-Dúbravka, Žatevná 2, 844 02 Bratislava.
  • Osobne
    Vyplnený formulár s prílohami odovzdajte v podateľni miestneho úradu na Žatevnej 4 počas úradných hodín.

Priebeh spracovania žiadosti

  • Podateľňa Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Dúbravka prijme Vaše podanie, vytvorí registratúrny záznam v rámci registratúrneho denníka a pridelí ho na vybavenie na príslušné oddelenie. Zamestnanec oddelenia poverený rozdeľovaním došlej pošty pridelí podanie konkrétnemu referentovi, ktorý zodpovedá za vybavenie podania a sledovanie lehoty na vybavenie.
  • Ako prvé referent skontroluje prítomnosť podpisu (overí platnosť elektronického podpisu) a úplnosť podania. Pokiaľ zistí nedostatky, vyzve žiadateľa na doplnenie.
  • Úplné podanie vyrieši referent v stanovenej lehote a zašle rozhodnutie do elektronickej schránky žiadateľa, pokiaľ ju má aktivovanú na doručovanie. Pokiaľ žiadateľ nemá schránku aktivovanú na doručovanie, zašle listom do vlastných rúk listinný rovnopis rozhodnutia.



Dátum zverejnenia: 06.05.2025
Dátum poslednej aktualizácie: 06.05.2025

Kontakt:

Kancelária A101
Žatevná 4
844 02 Bratislava

Zodpovedná osoba: Mgr. Marta Šimovcová
Telefón: 02/69202538
E-mail: supisne.cisla@dubravka.sk

Úradné hodiny

Pondelok
08:00 – 12:00
13:00 – 17:00
Streda
08:00 – 12:00
13:00 – 16:00
Štvrtok
13:00 – 16:00