Potvrdenie veku stavby
Podľa akých predpisov
- Zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku v znení neskorších predpisov (stavebný zákon);
- Vyhláška č. 453/2000 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia stavebného zákona;
- Vyhláška č. 532/2002, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o všeobecných technických požiadavkách na výstavbu a o všeobecných technických požiadavkách na stavby užívané osobami s obmedzenou schopnosťou pohyby a orientácie.
Správne poplatky/sadzby dane
Vyhotovenie odpisu (fotokópie), listinnej podoby elektronického dokumentu, výpisu alebo písomnej informácie z úradných kníh, úradných záznamov, evidencií, registrov listín a zo spisov alebo súkromných spisov v úradnej úschove, za každú aj začatú stranu – 2 EURÁ
Potrebné doložiť
- Žiadosť o vydanie potvrdenia veku stavby (4,4 MB, pdf);
- Splnomocnenie na zastupovanie, ak je žiadosť podaná prostredníctvom zástupcu;
- Kópia listu vlastníctva;
- Čestné vyhlásenie, že žiadateľ nedisponuje a ani nemá vedomosť o existencii verejnej listiny, ktorá preukazuje dátum kolaudovania, resp. odovzdania do užívania stavby (u stavieb pred rokom 1976);
- Kolaudačné rozhodnutie;
- Snímka z katastrálnej mapy.
Ako mám postupovať
Pošlite nám žiadosť spôsobom, ktorý preferujete:
- Elektronicky
Najskôr si stiahnite formulár žiadosti (nachádza sa v časti Tlačivá). Na vypísanie tlačiva použite bezplatný program Adobe Reader. Vyplnený formulár nahrajte ako prílohu formulára Všeobecná agenda na portáli slovensko.sk (na portál sa musíte prihlásiť). Vyplnený formulár žiadosti priložte ako prílohu a podpíšte ju svojim podpisovým certifikátom na občianskom preukaze (mandátnym certifikátom ak konáte z poverenia právnickej osoby). Pripojte ďalšie prílohy, ktoré chcete poslať spolu so žiadosťou.
- Písomne
Vyplnený formulár s prílohami zašlite listom na adresu mestská časť Bratislava-Dúbravka, Žatevná 2, 844 02 Bratislava.
- Osobne
Vyplnený formulár s prílohami odovzdajte v podateľni miestneho úradu na Žatevnej 4 počas úradných hodín.
Priebeh spracovania žiadosti
- Podateľňa Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Dúbravka prijme Vaše podanie, vytvorí registratúrny záznam v rámci registratúrneho denníka a pridelí ho na vybavenie na príslušné oddelenie. Zamestnanec oddelenia poverený rozdeľovaním došlej pošty pridelí podanie konkrétnemu referentovi, ktorý zodpovedá za vybavenie podania a sledovanie lehoty na vybavenie.
- Ako prvé referent skontroluje prítomnosť podpisu (overí platnosť elektronického podpisu) a úplnosť podania. Pokiaľ zistí nedostatky, vyzve žiadateľa na doplnenie.
- Úplné podanie vyrieši referent v stanovenej lehote a zašle rozhodnutie do elektronickej schránky žiadateľa, pokiaľ ju má aktivovanú na doručovanie. Pokiaľ žiadateľ nemá schránku aktivovanú na doručovanie, zašle listom do vlastných rúk listinný rovnopis rozhodnutia.
Dátum zverejnenia: 06.05.2025
Dátum poslednej aktualizácie: 06.05.2025