Skôr ako začneme: nahliadnite do spracovania vašich osobných údajov

Ak navštívite stránku, ktorá zapisuje cookies, v počítači sa vám vytvorí malý textový súbor, ktorý sa uloží vo vašom prehliadači. Ak rovnakú stránku navštívite nabudúce, pripojíte sa vďaka nemu na web rýchlejšie. Náš web vám ponúkne relevantné informácie a bude sa vám pracovať jednoduchšie.

Súbory cookies používame najmä na anonymnú analýzu návštevnosti a vylepšovanie našich web stránok. Ak si nastavíte blokovanie zápisu cookies do vášho prehliadača, je možné, že web sa spomalí a niektoré jeho časti nemusia fungovať úplne korektne. Viac info k spracúvaniu cookies.

19. apríla 2024
Meniny má Jela

Biele skaly

Dobrodružstvo aj oddych na Bielych skalách

Kedysi tvorili morské dno, neskôr sa dostali do rúk tunajším trampom, ktorí miesto udržiavali a postupne pretvorili do dnešnej podoby.

Ak máte vzťah k indiánskym príbehom, Biele skaly vás určite nadchnú. Sú síce veľmi dobre ukryté, no pokiaľ budete pozorne sledovať odbočky a konáre, určite ich neminiete.

Miesto v lese pod Devínskou Kobylou bolo kedysi morským dnom. Kamene, ktoré sa tam nachádzajú, sú zlepencami ulít morských lastúrnikov, ježoviek a iných živočíchov. Neskôr sa nazývalo Fuchsov lom, slúžilo ako kameňolom a následne patrilo trampom, ktorí ho upravili do dnešnej podoby.

Biele skaly očaria návštevníkov nielen majestátnosťou skalných brál a mohutnými koreňmi stromov, vyrastajúcimi pomedzi ne, ale aj siedmimi krásnymi, ručne vyrezávanými a maľovanými totemami, vďaka ktorým sa človek na chvíľku prenesie do čias starých Indiánov. Práve totemami si trampovia označili kedysi Biele skaly ako ich územie. V areáli je tiež ohnisko, lavičky, stôl, schody a drevené rebríky vedúce cez a tiež pomedzi jednotlivé skaly.

Okolo studničiek

Existuje viacero možností. Prvá cesta vedie od Vojenskej cesty nad Dúbravskou oázou. Vybehnite alebo zvezte sa autom na začiatok dúbravského lesa k rampe. Odtiaľ pokračujte pešo hore po asfaltke smerom k opustenej vojenskej základni. Po chvíli uvidíte po pravej strane odbočku k prvej studničke. Podľa potreby sa osviežte a pokračujte ďalej, až kým nájdete značenú odbočku k druhej studni. Odbočte na lesnú cestičku.

Po pár minútach uzriete po pravej strane spomínanú, už dnes žiaľ takmer vyschnutú studňu s drevenou strieškou. Pokračujte po lesnej ceste ešte chvíľku a pozorne sledujte pravú stranu, onedlho sa vám ukáže vyšliapaný chodníček mieriaci strmo dolu. Vykročte po ňom a zakrátko ste v cieli. Poznávacím znamením je i do oblúka ohnutý konár stromu kúsok od začiatku chodníka, pripomínajúci akýsi „vchod“.

Skameneliny aj indiáni

Dlhšou prechádzkou sa na Biele skaly môžete dostať aj odspodu. Zvezte sa na zastávku Technické sklo a pokračujte okolo pamiatky Villa Rustica po žltej značke do lesa. Kráčajte, až kým prídete k rázcestiu „pod Bielymi skalami“, z ktorého sa odvíjajú ďalšie dva chodníky – jeden smerujúci k Dúbravskej hlavici a druhý na Devínsku Kobylu.

Vykročte po zelenej na Devínsku Kobylu a nevybočujte z cesty, až kým po asi 10 minútach chôdze zbadáte po ľavej strane odbočku s výraznejším stúpaním. Pustite sa po nej a o chvíľku ste na mieste.

K tejto odbočke sa môžete dostať aj prechádzkou od Brižitskej ulice okolo dúbravských kaverien po lesnom chodníčku smerom hore a potom dolu.

Biele skaly sú ideálnym cieľom pre rodiny s deťmi. Prechádzka na ne netrvá dlho a na mieste sa dá oddýchnuť hneď viacerými spôsobmi. Deti sa môžu zahrať na indiánov či archeológov a v stenách skál s rôznymi záhadnými otvormi a štrbinami objavovať skameneliny. Ak sa zabavia samé, vy si môžete zatiaľ pomeditovať v lone prírody.

Biele skaly sú miestom so skutočne silnou energiou, dokonale sa tam nabijete a načerpáte sily. A pokiaľ nie je práve pre sucho zákaz zakladať ohne, pokojne výlet zakončite opekačkou.